Wednesday, May 21, 2008

Baby Amin

alhamdulillah..dapat juga saya merehatkan badan sekejap sementara baby Amin sedang tidur. Kelakar pula rasanya bila di fikir2kan. Pada mulanya saya sibuk mengisi borang, mencari di surat kabar kerja kosong sbgai seorg guru sandaran. Alhmdulillah. ada lah dapat. Tapi, tempat tu agak jauh dari rumah. Perlu menaiki public transport. Saya menolak. Last2 saya jadi 'baby sitter' kt rumah.:) Ape pun, seronok juga..Di samping dapat bantu Ummi menguruskan rumah, boleh jaga baby sekali. Rumah ni pun dah lama tidak dengar tangisan dan tawa bayi. Walaupun upah menjaga tak lah banyak sangat, tapi saya puas. Tengok je muka baby Amin buatkan saya tenang dan lupa semua masalah.

Macam kebiasaan..hari ni baby Amin menangis selepas ditinggalkan Ibunya. Sudah menjadi kebiasaan bagi seorang bayi yg amat peka terhadap bau Ibunya. Teringat saya semasa kecil dahulu. Begini agaknya Ummi rasa semasa menjaga saya. Tapi, kesusahan Ummi lagi besar. Jarak saya dan adik2 dekat. Lagi2 jarak saya dan adik di bawah saya hanya 1 tahun.

Baby Amin da menangis. Berhenti di sini dulu...

No comments: