Monday, April 7, 2008

Filem Melayu..huh!!!


Sekarang ni semakin bnyk drama dan filem melayu ditayangkan. Saya tidak langsung berminat utk menonton kerna awah abah xbg kami adik-beradik tonton cerita melayu sejak kecil. Saya sering tertanya2 mengapa. Apa salahnya tgk cerita melayu. Tapi, semakin saya dewasa, semakin saya tahu sbb kenapa abah xbg tgk cerita melayu. Saya telah tgk bnyk filem2 melayu. Tapi, itu sekadar hendak tahu kenapa filem tu popular..seperti anak halal, mukhsin, gubra, haru biru, rempit...dan saya dah x ingat dah.. tp, masyaAllah..rasa geram membuak2 bila tgk perlakuan x senonoh rakyat malaysia yang beragama islam yang dah aqil baligh...

Yang lagi saya x fahamnya kenapa filem melayu sekarang bnyk menayangkan cerita yang menonjolkan perlakuan x senonoh anak2 muda..yang terbarunya Akhirat dan Drift(x ingt tajuk cerita tu)..niat mmg baik nak bg kesedaran. Tapi, elok ke klu berpeluk sana sini. Buat macam suami iseri...Astaghfirulahal'azim.. Yang lg peliknya mana maruah kita? snggup ke tgk isteri/suami kita berpeluk2 dgn org yg bukan mahram. Yang seronok merasanya orang tu..Ini la yang di namakan dayus. Tahukah yg dayus ni adalah antara dosa besar..


Saya bukan nak cakap..tp ini lah dinamakan Islam Hadari..Betul ke?ni apa yg saya nmpak la..smpai sekarang sbnrnya saya x jelas islam hadhari ni. tp yg saya tahu xde dalam Risalah Rasulullah utk membawa Islam Hadhari..Islam modern yg mementingkn kemewahan dan kesenangan semata2 daripada bnyk beribadat kpd Allah..

Buat sahabat2..xperlu lah tgk sgt filem2 melayu tu. Kalau nk tgk pn biarlah kita tgk utk da'wah kita..utk pnduan kita dlm berda'wah.

No comments: