Wednesday, September 15, 2010

Salam A'idilfitri

Hari ini genap 7 Syawal... Bagi sahabat-sahabat yang telah menunaikan ibadah puasa 6, tahniah di ucapkan.. semoga kalian mendapat keberkatan dan kejayaan didunia dan juga di akhirat..
Tidak terlalu lambat utk saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri. Maaf di atas segala kekhilafan dari awal hingga akhir, maaf zahir dan batin..

Sedih rasanya bila Ramadhan pergi... masih termenung memikirkan apakah amalan ibadah pada Ramadhan tahun ini adalah lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya... Kadang-kadang rasa sebak bila memikirkan masa yang banyak di sia-siakan pada bulan Ramadhan tahun ini... sungguh rugi rasanya...benarlah firman Allah dalam Surah Al-'Asr (Demi masa. sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali bagi mereka yang beriman dan beramal soleh dan menyeru kpd kebenaran dan kesabaran)

Namun, disebalik kesedihan itu.. saya panjatkan rasa kesyukuran kpd Allah Subhanallahu Ta'ala kerana menganugerahkan hari kemenangan buat seluruh umat Islam di muka bumi ini, iaitu Hari Raya 'Aidilfitri.

Allahu Akhbar... betapa sayangnya Allah kpd kita semua...

No comments: