Sunday, March 2, 2008

Pilihan Raya......



Bahang dan kehangatan PILIHAN RAYA UMUM kian terasa sejak akhir2 ini. Buka saja surat khabar, masing2 ingin mempromosi kebaikan, kebijaksanaan, dn ketampanan masing2. Selain tu juga..ada yg mengambil kesempatan menaburkan fitnah, tomahan..semata2 mahukn diri ini lebih dari org lain. Kuasa, harta, pangkat, dan nama menjadi mainan bakal2 pemimpin. Bahkn perkelahian dan persengketan berlaku dikalangan pemimpin Islam.
Sebenarnya perkara seperti ini tidak sepatutnya berlaku dikalangan mereka yg mempunyai ilmu pengetahuan. Kadang-kadang saya tertawa sendiri. Di UIA saya sentiasa mengikut perkembangan PILIHAN RAYA di Utusan Malaya. Bila tiba dirumah, saya membaca Harakah. Saya tertanya-tanya sendiri..yg mana satu betul. Di Harakah kata begini..di Utusan pula sebaliknya.

Apa yg saya ingin katakan disini, bukan lah saya tidak berminat dgn politik. Tetapi agak sedih juga kerana Pemimpin zaman sekarang hanya memandang kepada dunia. Lagi-lagi kebanyakan mereka menyogok rakyat dgn kemajuan, kekayaan dunia, harta….yg mana ia akan menjadikan rakyat lalai, malas, dan lebih sedih apabila rakyat sudah senang dgn apa yg dimiliki…lupa pd pencipta..pd Dia yg member ni’mat dan rezeki..Astaghfirullahal’azim…

No comments: